Moduł zapłonowy

Czas naprawy motorów

Naprawa motorów może być mniej lub bardziej skomplikowana.
Wszystko zależy od tego, jak dużej awarii uległ motor wymagający naprawy.

Dlatego naprawa motoru może przebiec bardzo szybko i będzie można odebrać go od mechanika nawet tego samego dnia.

Jednak może się zdarzyć, że awarii ulegnie taka część motoru, że trzeba będzie zamówić jej zamiennik w innej części kraju lub za granicą.
Wówczas koszty naprawy motoru mogą bardzo wzrosnąć, ale wydaje się, że warto je ponieść, jeżeli dzięki temu będzie można odzyskać swój motor. W razie wątpliwości mechanik będzie mógł użyć motoru po raz pierwszy zanim odda go klientowi.
W ten sposób zadba o jego bezpieczeństwo, co również należy do obowiązków mechanika.

w pojazdach ciężarowych

Moduł zapłonowy
Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne.
Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie.

Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada.

Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół.
Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).
Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

zmiany biegów

Rodzaje skrzyń biegów mechaniczne - zmianę przełożeń uzyskuje się za pomocą przekładni zębatych.
Są to popularne skrzynie z ręczną dźwignią zmiany biegów.

Koła przekładni pozostają w ciągłym zazębieniu.

Odpowiednie przełożenie, a zatem i drogę przepływu mocy w przekładni, wybiera się poprzez system synchronizowanych sprzęgieł, sterowany drążkiem zmiany biegów. W starych konstrukcjach skrzyń biegów, które nie były wyposażone w synchronizatory, zmiana biegów była procesem wielostopniowym (tzw. "podwójne wysprzęglanie"): rozłączenie sprzęgła głównego zmiana biegu na luz i ponowne wsprzęglenie międzygaz ? chwilowe podniesienie prędkości obrotowej wału silnika w celu wyrównania prędkości obrotowych kół przekładni wysprzęglenie i wybór odpowiedniego biegu wsprzęglenie Sekwencyjne - rodzaj skrzyń mechanicznych, stosowanych w motocyklach oraz rzadziej w samochodach, w których zmiana przełożenia realizowana jest za pomocą dźwigni, mającej możliwość jednorazowo zmiany tylko o jeden bieg (w górę lub w dół).

Po zastosowaniu sterowania za pomocą elektroniki, trafiły również do samochodów. Hydromechaniczne - zmianę przełożenia uzyskuje się za pośrednictwem zmiany szybkości krążenia cieczy w przekładni hydrokinetycznej i przekładni zębatej, zwykle planetarnej.

Są to zazwyczaj automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów. Bezstopniowe - przełożenie realizowane jest za pomocą pasa klinowego specjalnej konstrukcji, opasującego dwie pary kół stożkowych, które rozsuwając się, lub zsuwając powodują płynną zmianę przełożenia.
Jego wartość w takiej konstrukcji może być dowolna w pewnych granicach.
Stosowane głównie w kombajnach oraz nowoczesnych ciągnikach rolniczych, a także w skuterach. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_bieg%C3%B3w.

Widok do druku:

Moduł zapłonowy