Pompa paliwa vw passat

ory silnika ? chłodnica samochodowa, maskownica (potocznie: grill lub atrapa) ? listwy boczne ? zderzak ? hak ? dach ? szyberdach ? dach lamelowy ? lusterka boczne ? szyby ? szyby podgrzewane ? wycieraczki ? spryskiwacze ? deflekt

Dodane: 13-12-2016 12:40
Pompa paliwa vw passat pompa paliwa vw passat

nadwozie samonośne

Elementy budowy samochodu

nadwozie: nadwozie samonośne ? płyta podłogowa
elementy zewnętrzne nadwozia: karoseria ? błotnik ? drzwi ? pokrywa komory silnika ? chłodnica samochodowa, maskownica (potocznie: grill lub atrapa) ? listwy boczne ? zderzak ? hak ? dach ? szyberdach ? dach lamelowy ? lusterka boczne ? szyby ? szyby podgrzewane ? wycieraczki ? spryskiwacze ? deflektor wiatrowy ? spoiler
elementy wnętrza: deska rozdzielcza ? tablica rozdzielcza ? przełączniki i regulatory ? poduszka powietrzna ? kierownica ? fotele ? pasy bezpieczeństwa ? lusterko wsteczne

podwozie: rama samochodu
układ napędowy i układ przeniesienia napędu: sprzęgło ? skrzynia biegów ? reduktor terenowy ? skrzynia rozdzielacza ? wał napędowy ? most napędowy ? oś ? półoś ? piasta koła ? koło ? obręcz koła ? opona ? opona bezdętkowa ? dętka ? wentyl ? pedał przyspieszenia ? pedał sprzęgła
układ hamulcowy: hamulec roboczy ? pompa hamulcowa ? wspomaganie ? przewody hamulcowe ? tarcza hamulcowa ? bęben hamulcowy ? klocki hamulcowe ? hamulec awaryjny ? zwalniacz
układ kierowniczy: kierownica samochodu ? kolumna kierownicy ? wspomaganie kierownicy ? przekładnia kierownicza ? drążki ? tempomat
zawieszenie: amortyzator ? sprężyna ? resor ? kolumna McPhersona ? stabilizator ? wahacz

silnik: tłok ? pierścienie tłokowe ? korbowód ? wał korbowy ? głowica silnika ? zawór ? wałek rozrządu ? blok silnika ? tuleja cylindrowa ? turbosprężarka ? łożysko ? koło zamachowe ? uszczelniacz

układy silnika spalinowego: chłodzenia ? doładowania ? rozruchowy ? rozrządu ? smarowania ? wtryskowy ? wydechowy ? zapłonowy ? zasilający

inne układy:
instalacja elektryczna: alternator ? prądnica ? regulator napięcia ? akumulator ? układ wysokiego napięcia ? świeca zapłonowa ? świeca żarowa ? stacyjka ? sygnał dźwiękowy (potocznie: klakson) ? oświetlenie ? światła sygnalizacyjne ? kierunkowskaz

elementy mające wpływ na bezpieczeństwo:
bierne: pasy bezpieczeństwa ? napinacze pasów ? poduszka powietrzna ? kurtyna powietrzna ? zagłówki ? wzmocnienia boczne ? strefy kontrolowanego zgniotu ? klatka bezpieczeństwa ? łamana kolumna kierownicy ? szyby hartowane ? szyby klejone ? bezpieczne zderzaki ? układy odcinające dopływ paliwa
czynne: ABS ? ASR ? ESP ? napęd na cztery koła


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d


Praktyczne samochody czy stylowe auta?

Wybór samochodu to niejednokrotnie spore wyzwanie. Choć chcielibyśmy zostać posiadaczami naprawdę luksusowego pojazdu, zazwyczaj nasza kieszeń nam na to nie pozwala. Gdy trzeba podjąć decyzję, bardzo często chcemy zasięgnąć porady jakiegoś eksperta motoryzacyjnego, czy to w rodzinie, czy wśród znajomych. Posiadanie stylowego auta spowoduje, że wielu ludzi będzie nam zazdrościło, jednak z drugiej strony w takim przypadku nieraz koszt inwestycji jest wyższy niż zysk z niej osiągnięty. Nic więc dziwnego, że większość osób decyduje się na praktyczne, wygodne samochody, którymi może przemieszczać się nie tylko cała rodzina, ale można także zmieścić wiele w bagażniku i przewieźć nawet na dalekie odległości.


Dwusuwowy silnik

R2 (silnik)
Ten artykuł dotyczy układu silników spalinowych. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Dwusuwowy silnik samochodu Syrena
Silnik R2 o pojemności 598 cm3 w niemieckim samochodzie NSU Prinz
Straight-twin engine with different crank shaft angles.gif

R2 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o dwóch cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. W przypadku silnika czterosuwowego (gdzie suw pracy występuje co 720°- czyli co dwa obroty wału korbowego) kąt obrotu wału korbowego między cylindrami ustawiony jest jako 360° co oznacza, iż oba tłoki w danym momencie znajdują się w tym samym położeniu i poruszają się w tę samą stronę (w jednym cylindrze jest np. sprężanie, w drugim wydech). Ten stan rzeczy sprawia, że silniki te nie są wyrównoważone w czasie pracy, zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu ? mimo stosowania wałka wyrównoważającego. W dwusuwie często stosowanym rozwiązaniem jest kąt 180° co oznacza, iż tłoki poruszają się w przeciwną stronę i znajdują się w przeciwnym położeniu i taki układ jest zdecydowanie bardziej wyrównoważony.

Układ ten był popularny wśród małych samochodów takich jak: Fiat 5001, Fiat Panda 301, Fiat 126 oraz Mitsubishi Minica. Silniki w tym układzie były również stosowane w samochodach Honda N6002 i Z600.

Obecnie produkowane są różne modele z silnikiem w tym układzie. Jednym z nich jest Tata Nano3 indyjskiego koncernu Tata Motors. Samochód jest dostępny na rynku indyjskim od 2008 roku. Kolejny model to Fiat 500 ? z tym, że jest to silnik z rozbudowanym systemem doładowania. Znajdziemy go również w montowanej w Polsce Lancia Ypsilon II generacji, gdzie modele z silnikiem dwucylindrowym są droższe i mocniejsze od czterocylindrowych.4

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R2_(silnik)