budowa myjni bezdotykowej

Rozwiązania konstrukcyjne w dieslu

W powszechnie stosowanych silnikach paliwo wtryskiwane jest do komory wstępnej, komory wirowej lub bezpośrednio do cylindra.
W silnikach z komorą wstępną i wirową stosuje się zwykle świece żarowe, których żarzenie (rozgrzanie do czerwoności) wspomaga wystąpienie samozapłonu w zimnym silniku.

Występuje tu bowiem silniejsze chłodzenie sprężanego powietrza od chłodnych ścianek cylindra i głowicy, niż w przypadku silnika z wtryskiem bezpośrednim.

Zasilanie paliwem odbywa się poprzez układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

Są to pompy sekcyjne, pompy rozdzielaczowe i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne (pompowtryskiwacze, system common rail) ? te ostatnie konstrukcje świec żarowych zasadniczo nie wymagają.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Co to jest numer VIS

budowa myjni bezdotykowej
VIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10 do 17.

Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu.

VIS jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji.
Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu numerem porządkowym nadawanym automatycznie kolejnym wychodzącym z produkcji pojazdom.
Ostatnie cztery znaki stanowią zawsze cyfry. Rok produkcji w Ameryce Północnej znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji. Kod zakładu producenta znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta.
Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

Sprężarki

Z czym może się kojarzyć coś takiego jak sprężarka powietrza? Bez wątpienia pierwszą myślą będą urządzenia używane w warsztatach.

Czyli duży, solidny pojemnik ze stali na sprężone powietrze i połączony z nim silnik z kompresorem.

Takie maszyny czy narzędzia mają bardzo szerokie zastosowanie - od pompowania opon samochodowych po malowanie natryskowe i napędzanie kluczy udarowych.
Czyli takich fajnych kluczy wydających dość charakterystyczny dźwięk a służących do np.
odkręcania kół. Jednak sprężarki to nie tylko urządzenia warsztatowe - to również elementy układów hamulcowych samochodów ciężarowych. Co ciekawe to właśnie pneumatyczne a nie hydrauliczne układy hamulcowe są stosowane w ciężarówkach.

Tak więc każdy TIR czy też ciężarówka ma na swoim pokładzie sprężarkę/kompresor i zasobnik sprężonego powietrza.

Dlatego przy hamowaniu słuchać z ich strony takie "psssyyt"..

Widok do druku:

budowa myjni bezdotykowej