Marketing drukowany

. Reklama i druk.Niski nakładDruki wielkoformatowe przestały być towarem zarezerwowanym tylko dla dużych firm, które mogą sobie pozwolić na wielotysięczne nakłady. Coraz więcej zakładów poligraficznych realizuje indywidualne zlec

Dodane: 06-10-2016 10:02
Marketing drukowany etykiety nalepki
Mały rozmiar reklamy, czyli to ciekawa metoda na delikatną promocję naszego produktu czy też firmy. Dodajmy do tego ulotki, bannery oraz wszelkie formy re marketingu i jesteśmy w domu. Reklama i druk.

Niski nakład

Druki wielkoformatowe przestały być towarem zarezerwowanym tylko dla dużych firm, które mogą sobie pozwolić na wielotysięczne nakłady. Coraz więcej zakładów poligraficznych realizuje indywidualne zlecenia w małych, a nawet pojedynczych nakładach.

Wynika to z kilku faktów, zaczynając od tego, że technologia druku poszła bardzo do przodu, a same urządzenia drukujące formaty większe niż A4 są znacznie tańsze niż 10 lat temu. Kolejną sprawą jest sam proces drukowania, który umożliwia tańsze i szybsze przygotowanie maszyny do druku, przez co w ogólne opłaca się drukować niski nakład.


Jak powstaje papier

Produkcja papieru to fascynujący proces, kto nie uczestniczył w warsztatach czerpania papieru sporo stracił. Oczywiście na takowych warsztatach pokazuje się stare metody pozyskiwania papieru, który tak naprawdę w niczym nie przypomina tego, którego używamy na co dzień.

Współczesna linia produkcji papieru zakłada przede wszystkim większą skalę i obejmuje przygotowanie masy w kadziach (różne receptury dla rożnych typów papieru). Po przygotowaniu masy papierniczej wlewa się ją na sito z określoną prędkością. To tu następuje wstępne pozbawienie masy papierniczej wilgotności. Końcowym etapem jest wygładzenie papieru przez tzw. kaladremy czyli duże wały. Tak przygotowany papier jest cięty i nawijany na role.


Wikipedia: Właściwości farby drukarskiej

Właściwości drukowe
Właściwości farby decydujące o zachowaniu się farby podczas druku:

właściwe zdyspergowanie pigmentów/lak w spoiwie
lepkość farby, której miarą dla farb ciekłych jest prędkość wypływu z kubków wypływowych a dla farb pozostałych ? wskazania wiskozymetru
tiksotropia farby, czyli odwracalny proces przechodzenia z postaci żelu w postać płynnego zolu pod wpływem wstrząsów
tack farby, czyli podatność na rozwarstwianie farby istotna przy transferze farby z jednego elementu maszyny drukującej na drugi, a na podłożu drukowym skończywszy ? wielkość tacku mierzona jest tackometrami
plastyczność farby
napięcie powierzchniowe farby
Właściwości użytkoweedytuj | edytuj kod
Właściwości farby po jej utrwaleniu się na drukowanej powierzchni:

właściwości optyczne: gęstość optyczna, barwa, połysk, krycie itd.
właściwości odpornościowe: ścieralność farby, odporność na światło, niską/wysoką temperaturę, środki chemiczne (w tym zawarte w lakierach)
właściwości sensoryczne ? wpływ farby na smak i zapach, mierzony na przykład testem Robinson

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farba_drukarska