Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc.
Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy. Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty.Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy.
Firmy transportowe oferują bowiem zarówno krajowe, jak i zagraniczne przejazdy.
Można także wynająć busy na specjalne zamówienie.Transport drogowy Dozwolone prędkości na polskich drogach Osobne artykuły: Autostrady i drogi ekspresowe w Polsce, Drogi krajowe w Polsce i Drogi wojewódzkie w Polsce. Transport drogowy odgrywa w Polsce duże znaczenie, ponieważ ponad 85% ładunków przewożonych jest ciężarówkami.
Oprócz tego przez Polskę porusza się wiele pojazdów w ruchu tranzytowym między Europą Zachodnią i Południową oraz krajami wschodniej części kontynentu ? Estonią, Białorusią, Litwą, Łotwą, Rosją, Ukrainą, Kazachstanem, Azerbejdżanem, Kirgistanem i innymi państwami. Na koniec 2005 w Polsce zarejestrowanych było 16 mln pojazdów samochodowych, w tym 12 mln samochodów osobowych.
W ostatnich latach istnieje coraz większy import używanych samochodów z Europy Zachodniej, co powoduje spadek sprzedaży samochodów nowych (z 632 tys. w 1999 do 235 tys. w 2005) oraz podniesienie wieku samochodów jeżdżących po polskich drogach.80% transportu po polskich drogach realizowane jest za pomocą samochodów mających ponad 5 lat2. Do 2006 było w Polsce 381 tys.
km dróg, w tym 253 tys.km o nawierzchni gruntowej.
W grudniu 2011 oddanych do użytku było blisko 1100 km autostrad, 476,9 km dróg ekspresowych dwujezdniowych oraz 325,6 km dróg ekspresowych jednojezdniowych. W sierpniu 2014 autostrady liczyły 1520,65 km; natomiast drogi ekspresowe prawie 1400 km. Według raportu NIK 161/2005 z kontroli funkcjonowania transportu drogowego i kolejowego w latach 1990?20043. 8% polskich dróg krajowych spełnia wymogi UE dotyczące standardów naciskowych (115 kN/oś), 16,1% dróg posiada pęknięcia nawierzchni, 15,8% dróg posiada nierówną nawierzchnię, 36,8% dróg posiada koleiny, 21,5% dróg ma złe właściwości przeciwpoślizgowe, Na 100 wypadków w Polsce przypada 11 zabitych (dla porównania w UE na 100 wypadków jest 3 zabitych). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_w_Polsce#Transport_drogowy.